Innehåll i anmälan
En anmälan bör innehålla följande:
- Administrativa uppgifter om sökanden.
- Uppgifter om gällande beslut (om sådana finns).
- Uppgifter om lokalisering (d.v.s. var verksamheten är eller är tänkt att
bedrivas) inklusive karta och situationsplanritning.
- Beskrivning av verksamheten.
- Uppgifter om förbrukning och hantering av råvaror, bränslen och
kemikalier.
- Uppgifter om det miljöfarliga avfall som uppkommer, hur det hanteras,
transporteras och omhändertas.
- Uppgifter om vatten- och avloppsförhållanden, utsläpp till avlopp,
eventuell vattenreningsanläggning etc.
- Uppgifter om luftutsläpp, utsläppspunkter, eventuell
luftreningsanläggning etc.
- En beskrivning av eventuella bullerstörningar och bullerdämpande
åtgärder.
- En beskrivning av den kontroll som är tänkt att utföras över anläggningen.
- Uppgifter om beredskap och rutiner vid eventuella haverier eller spill.
I kommunens E-tjänstesystem, hittar du en färdig E-tjänst som du kan fylla i och skicka in digitalt. Klicka här för att komma till blanketten.